چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۹
IOTC
بابه کارگیری هوزهای لاستیکی ساخت داخل

عملیات صادرات نفت خام از کشتی به کشتی تسهیل شد

عملیات صادرات نفت خام از کشتی به کشتی تسهیل شد

رییس پژوهش و شناسایی منابع کالای شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با به کارگیری هوزهای لاستیکی ساخت داخل، ضمن تامین و تحویل به هنگام محموله های صادراتی، روند صادرات نفت خام و انتقال فرآورده‌های نفتی در دریا و به صورت کشتی به کشتی (ship to ship)تسهیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، پرویز بیات رییس پژوهش و شناسایی منابع کالای این شرکت در جمع خبرنگاران افزود: هوزهای لاستیکی ساخته شده در کشور نسبت به نوع خارجی  50 درصد ارزان تر است، ضمن اینکه استفاده از این هوزهای لاستیکی به سهولت و با شتاب بیشتری انجام می شود.

به گفته وی، فناوری ساخت این هوزها پیش ازاین در اختیار برخی شرکت های اروپایی، آسیای شرقی و آمریکایی بود که درشرکت پایانه‌های نفتی ایران با استفاده از توان متخصصان وصنعتگران داخلی طراحی و ساخته شد.

بیات افزود: استفاده از این هوزهای لاستیکی در حال حاضر در لنگرگاه پایانه نفتی خارگ مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت نیاز در دیگر مناطق عملیاتی که نیاز به این هوزهای لاستیکی باشد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

هوز لاستیکی، لوله ارتجاعی ویژه انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی است که در حوزه تحویل و بارگیری محوله های صادراتی کاربرد زیاد دارد.

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۵:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید