چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۳:۴۷
IOTC

نشست مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعضای شورای شهر و شهردار خارگ برگزار شد

نشست مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعضای شورای شهر و شهردار خارگ برگزار شد

غریبی: مردم خارگ ولی‌نعمت ما هستند/ نگاه شرکت پایانه‌های نفتی ایران توسعه متوازن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در نشست مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعضای شورای شهر و شهردار جزیره خارگ، بر لزوم توجه به مردم و توسعه پایدار جزیره تأکید شد.


مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در این نشست اظهار داشت: "به عنوان مدیریت ارشد این شرکت، افتخار می‌کنم که در کنار مردم خارگ هستم. اگر خیر و برکتی در زندگی‌مان داریم، به واسطه این است که توانسته‌ایم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و به خانواده‌ ای کمک کرده باشیم."

عباس غریبی افزود: نگاه ما در جزیره خارگ توسعه متوازن است. علاوه بر توجه به تأسیسات و زیرساخت‌های شرکت که به‌صورت زیربنایی در حال انجام است، به محیط پیرامونی نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داریم.

نشست مدیرعامل با شورای اسلامی خارگ 1

اشتغال بومیان جزیره خارگ

غریبی با اشاره به اشتغال جوانان بومی جزیره گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، علیرغم محدودیت‌های موجود در زمینه اشتغال، توانسته‌ایم ۱۴۰ نفر از جوانان جزیره را در شرکت مشغول به کار کنیم.

نشست مدیرعامل با شورای اسلامی خارگ 2


پیشرفت پروژه‌های شرکت و تأمین اعتبارات

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران همچنین به اعتبارات اخذشده برای پروژه‌های شرکت اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های شرکت دریافت شده است. سیستم اعلان و اطفای حریق مخازن به عنوان یک مگاپروژه پس از 18 سال در مرحله انتخاب پیمانکار است و پایش تصویری زیرساخت‌ها نیز در حال انتخاب پیمانکار می‌باشد. از مجموع ۲۴ پروژه راکد، تعداد آنها به ۸ پروژه کاهش یافته و از ۳۶ پروژه تأخیردار، تعداد آنها به ۱۱ پروژه رسیده است. وی همچنین از خرید دو شناور مقابله با آلودگی به مبلغ تقریبی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو خبر داد.
 
نشست مدیرعامل با شورای اسلامی خارگ 3 طرح‌های توسعه‌ای جزیره خارگ غریبی به طرح جامع پدافند غیرعامل خارگ اشاره کرد و افزود: مطالعات این طرح انجام شده و به زودی منجر به اقدامات عملی خواهد شد. یکی از خروجی‌های این طرح، خرید شناورهای ملکی جهت تردد مردم جزیره است که شرح نیاز آن در حال تهیه می‌باشد.

 

وی همچنین از برنامه‌های تأمین آب و انرژی پایدار در جزیره خبر داد و گفت: تأمین پایدار آب و انرژی جزیره در دست برنامه‌ریزی است و ذخیره‌سازی سوخت استراتژیک نیز در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این، خرید شناور آمبولانس دریایی به مبلغ 2.6 میلیون یورو در حال برگزاری مناقصه است. پروژه‌های زیرساختی و آموزشی غریبی افزود: توسعه باند فرودگاه خارگ در دستور کار قرار گرفته و مشاور مربوطه در حال انتخاب است. همچنین، دوره‌های آموزشی ویژه جوانان جویای کار در خارگ آغاز شده و این برنامه در سال‌های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت.

نشست مدیرعامل با شورای اسلامی خارگ 4 مطالبات شورای شهر خارگ در این نشست، لطف الله علی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر خارگ، با تشریح دغدغه‌ها و مطالبات مردم جزیره، بر لزوم حمایت‌های بیشتر از سوی شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد. وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، اشتغال جوانان بومی است. ما خواستار افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان خارگ هستیم و انتظار داریم شرکت نفت در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهد. علی‌پور همچنین بر پرداخت عوارض و حمایت مالی از پروژه‌های شهری تأکید کرد و افزود: پروژه‌های زیرساختی همچون شهربازی مسقف، کمک به حمل مصالح ساختمانی، تأمین زمین برای کارخانه آسفالت و بچینگ نیازمند همکاری و حمایت مالی شرکت پایانه ها است. این پروژه‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره کمک کند.

نشست مدیرعامل با شورای اسلامی خارگ 5 حمایت از پروژه‌های شهرداری جلیل حسن زاده سرپرست شهرداری خارگ ضمن قدردانی از همکاری‌های قبلی شرکت، خواستار افزایش تعاملات برای اجرای پروژه‌های شهری شد و گفت: حمایت‌های شرکت نفت می‌تواند نقشی کلیدی در بهبود شرایط زیست‌محیطی و توسعه زیرساخت‌های شهری خارگ ایفا کند. 

تعداد بازدید : ۰
(شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳) ۰۹:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید