چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵
IOTC

راهیابی نمایش «آتروپات‌ها» از خارگ به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

راهیابی نمایش «آتروپات‌ها» از خارگ به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

نمایش «آتروپات‌ها» کاری از امور فرهنگی و هنری اداره خدمات اجتماعی پایانه نفتی خارگ، به کارگردانی حسین اسدی و نویسندگی عقیل جماعتی، به بخش مسابقه «تئاتر نوجوان» بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، هیئت انتخاب آثار بخش مسابقه تئاتر نوجوان بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، پس از ارزیابی کارشناسی آثار متقاضی، ۹ نمایش را برای حضور در این رویداد معرفی کرد که «آتروپات‌ها» یکی از این آثار است. این نمایش طنز به ماجرای فعالیت آتش‌نشان‌های نفتی در جزیره خارگ در ایام هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و پیش‌تر در تاریخ‌های ۳۱ شهریور تا ۴ مهر و ۱۵ و ۱۶ مهر در جزیره خارگ برای عموم به نمایش گذاشته شد.


بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی‌عباس و با حمایت شهرداری همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از ۱۱ تا ۱۷ آبان ماه با شعار «تئاتر، گفت‌وگوی بدون مرز» برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف «تقویت هم‌دلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» و با رویکردهایی همچون «تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای فرهنگ عمومی»، و «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت‌پذیری» به دنبال مشارکت فعال نسل جوان در تولید آثار نمایشی است.

نمایش «آتروپات‌ها» به عنوان نماینده فرهنگی پایانه نفتی خارگ، در این رویداد بزرگ هنری به رقابت خواهد پرداخت و فرصتی است تا هنر مردمان این منطقه از کشور در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر شناخته شود.

تعداد بازدید : ۱۰۱
(شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳) ۰۷:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید