یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۳:۴۷
IOTC
به گزارش پایگاه خبری خلیج فارس؛

نگاهی به اقدامات شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی

نگاهی به اقدامات شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی

خلیج فارس: از سال 1330 که خارگ به عنوان جزیره نفتی انتخاب و مخازن در آن احداث شد و نفتکش ها در اسکله های بارگیری پهلو گرفتند، چند دهه گذشته و امروز خارگ همچنان نقشی بی بدیل در روند صادرات نفت کشور دارد و پایگاهی مهم در خلیج فارس به شمار می آید. در این بین، رضایت ساکنان جزیره خارگ همانند درست کارکردن تاسیسات نفتی برای کشور اهمیت دارد. از این رو صنعت نفت دراین سال ها درکنار نیروهای شرکتی خود، برای تامین نیازهای ساکنان بومی این جزیره نیزتلاش کرده است.

از دوران حضور عباس غریبی مدیرعامل بومی شرکت پایانه های نفتی روند ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکت پایانه های نفتی در جزیره خارگ روند شتابانی به خود گرفته و در مسیر جلب رضایت حداکثری اهالی درّ یتیم خلیج فارس در حرکت است.

دراین که اقدامات مسئولیت های اجتماعی تاچه حد موفق بوده، شاید اما و اگرهایی وجود داشته باشد، اما به هر روی، این خدمات ادامه دارد و مجموعه ای دردل شرکت پایانه های نفتی ایران به نام «عملیات عمومی» می کوشد خدمات رسانی را بیش از پیش درمسیرتامین نیازهای واقعی سکنه جزیره خارگ اجرایی سازد.

مسئولیت‌های اجتماعی، اولویت شرکت پایانه های نفتی ایران

عباس غریبی- مدیرعامل بومی شرکت پایانه های نفتی ایران می گوید: با توجه به آثار محیط اجتماعی بر کارآیی صنایع، با هدف ارائه تصویری مناسب از فرزندان ایثارگر ایران اسلامی در صنعت نفت در افکار عمومی، افزایش اعتماد اجتماعی و بهبود روابط با جوامع محلی، شرکت پایانه‌های نفتی ایران همواره در تلاش است تا سیاست‌ها و نظام‌نامه نحوه‌ ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت را به بهترین نحو ممکن پی گرفته و پیاده سازی نمایند.

 گزارش مسئولیت های اجتماعی+ خلیج فارس
 

ط؛ط±غŒط¨غŒ ط±ظˆط² ظ…ظ‡ظ†ط¯ط³ 17Anن`–

غریبی ادامه داد: در همین مسیر، شرکت پایانه های نفتی ایران، در مسیر تحول و توسعه اقتصادی، در کنار فعالیت های تخصصی و فوق تخصصی، از توجه به دیگر عرصه ها غافل نمانده و با نگاه به فرامین مقام معظم رهبری، بیانات رئیس جمهور شهید و تاکیدات مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، خوشبختانه شرکتی پیشرو در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است.

وی یادآور شد: این شرکت با بهره‌مندی از مشاوره متخصصین و برنامه‌ریزی هدفمند در زمینه‌های توانمندسازی جامعه پیرامونی، توسعه زیرساخت ها، همزیستی با مردم، تدارکات محلی، نیروی کار محلی و حفظ محیط زیست توانسته گام های موثری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی بویژه در جزیره خارگ بردارد. به انگیزه گرامیداشت هفته دولت، به گوشه ای از این موارد اشاره می شود که البته قطره ای در برابر دریای بزرگ منشی و میزبانی شایسته اهالی جزیره مقاوم خارگ از صنعت نفت می باشد.

گزارش مسئولیت های اجتماعی+ خلیج فارس

در ادامه به شاخص ترین اقدامات شرکت پایانه های نفتی در جزیره خارگ پرداخته شده است:

تامین آب شرب ساکنان جزیره خارگ

تامین بیش از یک میلیون مترمکعب آب شرب ساکنان بومی جزیره خارگ. همچنین به “رفع تنش آبی 150 خانوار” از روستای بهمنیاری شهرستان گناوه اقدام شده که مجموع خدمات شرکت در این زمینه به ارزش بیش از 83 میلیارد ریال می شود.

گفتنی است برنامه ریزی جهت “راه اندازی مجدد کارخانه آبشیرین کن صنعتی RO جزیره خارگ” به ظرفیت روزانه 6 هزار متر مکعب آغاز شده است. پس از ترک فعل 12 ساله و خارج از سرویس شدن این کارخانه، شرکت پایانه های نفتی در تلاش است با تسریع در روند اخذ مشاوره و تهیه اسناد هرچه سریع‌تر سیستم آب شیرین کن فوق الذکر به سرویس بازگردد.

پروژه های عمرانی و خدماتی در خارگ

در زمینه “پروژه‌های عمرانی و خدماتی در جزیره خارگ” اقدامات اثربخشی برنامه‌ریزی شده و بالغ بر 3 هزار و 288 میلیارد ریال پروژه تعریف و اجرایی شده است.

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بخش عمرانی طی یکسال گذشته با اجرای بیش از 40 پروژه عمرانی در بخش های زیرساختی، خدماتی و رفاهی به عنوان نماینده صنعت نفت در جزیره خارگ، نقش پر رنگی در محرومیت زدایی و ایجاد بستر زیستی مناسب داشته و خود را مقید به گسترش هوشمندانه این خدمات و توانمندسازی شهروندان می داند.

در زمینه پروژه‌های عمرانی و خدماتی در جزیره خارگ می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
انجام خدمات حجمی بازیافت پسماند خانگی، تفکیک از مبداء، جمع آوری مکانیزه حمل و جداسازی مواد بازیافتی، امحاء بیولوژیکی زباله در جزیره خارگ
خرید روزانه170 صندلی کشتی از کل ظرفیت‌های کشتی مسافربری (جهت جابجایی مسافر در مسیر بوشهر به خارگ و بالعکس) و همچنین 120 صندلی کشتی مسافربری (جهت جابجایی مسافر در مسیر گناوه به خارگ و بالعکس)
احداث پیاده رو و ایجاد روشنایی حدفاصل منازل فرهنگیان تا باغ پرندگان
تعمیر و بهسازی مدارس جزیره خارگ، ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعمیرات، تجهیز و تامین ملزومات دفتر امام جمعه خارگ
تعمیر و بهسازی خانه 20 نیازمند در جزیره خارگ

خدمات فرودگاهی

در خصوص “ارائه خدمات فرودگاهی و پروژه های فرودگاهی”، طی دوسال اخیر 8000 فروند نشست و برخاست، بیش از 400 هزار نفر پذیرش مسافر، بیش از 6 هزار و 700 تن پذیرش و ارسال بار خدمات ارائه شده است.

در زمینه خدمات ترابری مسافران بومی بیماران خاص و اورژانسی در بازه زمانی یکساله، 34 هزار و 274 نفر پرواز به اهالی بومی خارگ اختصاص یافته است. همچنین ۱۵۴۳ نفر از بیماران خاص و ۵۷ نفر بیماران اورژانسی از خدمات ترابری این شرکت بهره مند شده اند، ضمن اینکه توسط شرکت پایانه های نفتی بیش از ۷۰ فروند سورتی پرواز فوق العاده بدلیل شرایط نامساعد جوی انجام شده است.

خدمات دریایی

مهمترین اقدام در این زمینه، تردد دریایی به صورت پایدار بوده است، به گونه ای که با افزایش مدت قراردادها از ۶ ماه به یک سال و ارائه خدمات به صورت منظم شاهد آرامش خاطر اهالی محترم جزیره و نیروهای شرکت های مستقر در جزیره هستیم.

هدف بعدی شرکت پایانه ها در این خصوص ارائه خدمات بهتر بویژه بهره مندی از شناورهای مجهز و پرسرعت است. کشتی آروس مهیار در مسیر خارگ به گناوه و بالعکس با قرارداد یکساله بالغ بر245 میلیارد ریال و کشتی گلاره در مسیر خارگ به بوشهر و بالعکس با قرارداد یکساله 396 میلیارد ریال در حال ارائه خدمات ترابری دریایی هستند.

طی یکسال اخیر، بیش از ۶۰ هزار نفر سفر در مسیر خارگ به گناوه و بالعکس و همچنین ترابری بیش از ۷۸ نفر از اهالی بومی از مسیر خارگ به بوشهر و بالعکس گوشه ای از خدمات این بخش بوده است. گفتنی است بدلیل شرایط نامساعد جوی در ۳۴ روز شناور بصورت فوق العاده در مسیرهای فوق الذکر تردد کرده است.

خدمات و حمل و نقل کالاهای اساسی به جزیره خارگ

در موضوع خدمات حمل و نقل دریایی کالاهای اساسی، برنامه ریزی دقیق صورت پذیرفت تا با ارائه خدمت پایدار شاهد تضمین تأمین کالاهای اساسی این جزیره استراتژیک باشیم.

حمل ۱۳۷۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین ویژه اهالی بومی و افراد نیازمند حمل ۲۰۰ تن مصالح ساختمانی جهت افراد بومی، حمل ۳۰۰ تن اثاثیه منزل و تجهیزات اهالی بومی، همکاری در تامین و حمل ۱۲ تن داروی داروخانه شهر و همکاری در تکمیل زنجیره تامین مواد غذایی اهالی بومی با حمل ۴۰۰ تن مواد غذایی تنها گوشه ای از خدمات ارائه شده در این حوزه است.

جمع آوری و بازیافت زباله

جمع آوری و بازیافت پسماندهای خانگی بخش صنعتی و شهری جزیره خارگ با مبلغ قرارداد هزار و 240 میلیارد ریال یکی دیگر از اقدامات زیست محیطی می باشد.

توانمندسازی اهالی جزیره خارگ

شرکت پایانه های نفتی در تلاش است با ارائه دوره های آموزشی و توانمندسازی جوانان عزیز جزیره خارگ شاهد کاهش آمار بیکاری در این منطقه باشد. در همین راستا در قالب تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان، مقدمات حضور ۵۹۳ نفر در دوره های آموزش مهارت های مرتبط با صنایع مستقر در این جزیره شرکت کردند.

همچنین این شرکت با استفاده از اساتید مجرب و توانمند و دعوت از دانش آموزان جزیره جهت شرکت در کلاس ها نسبت به برگزاری کلاسهای کنکور به ارزش 14 میلیارد ریال اقدام کرد.

در زمینه تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز اقداماتی صورت پذیرفته است تلاش شد با حمایت از نویسندگان بومی و خرید کتاب و اهدا به کتابخانه عمومی و پژوهش سرای جزیره خارگ این فرهنگ بیش از پیش تقویت شود.

اهدا لوازم ضروری زندگی اهالی بومی و نیازمندان

شرکت پایانه ها در این زمینه اقدام به تهیه وسایل جزئی جهیزیه به ارزش 1500 میلیارد ریال، تهیه و توزیع بسته های حمایتی به دانش آموزان به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال، فراهم آوردن شرایط بازگشت به تحصیل به ارزش 200 میلیون ریال کرد.

سایر اقدامات

خرید آمبولانس دریایی چهار تخت کلاس B با بودجه بیش از ۲.۷ میلیون یورو که مراحل مناقصه آن شروع شده و نقش بسزایی در ارائه خدمات به بومیان ایفا خواهد کرد.

پیگیری خرید یک فروند “شناور مقابله با آلودگی زیست محیطی” در راستای پیشگیری و مقابله با آالودگی های احتمالی زیست محیطی. این شناور با اعتباری بالغ بر 1.6 میلیون یورو در مرحله برگزاری مناقصه است.
راه اندازی “کمیته ساماندهی امور اشتغال” شرکت پایانه های نفتی ایران، با هدف در اولویت قرار گرفتن و بهبود شرایط اشتغالی نیروهای بومی جزیره خارگ. شایان ذکر است در سال 1402 تمامی جذب انجام شده در این شرکت از میان نیروی های بومی بوده است.

راه اندازی مجدد “مرکز مشاوره همراز شرکت پایانه های نفتی ایران” در ساختمانی با بیش از 300 متر زیربنا و حضور مشاورین مجرب برای ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی به عموم مردم

برگزاری دوره های آموزشی” مشاوره تحصیلی و کنکور، مدیریت تحصیلی، آموزش مهارت های زندگی ویژه کودکان و نوجوانان، استعداد یابی و…

“خدمات رایگان سینمای صدف و اکران همزمان فیلم سینمایی” تولید شده با سراسر کشور برای بهره‌مندی عموم مردم در جزیره خارگ

مسئولیت های اجتماعی+ خلیج فارس

(شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) ۱۷:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید