دوشنبه ۱ اَمرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۵۳
IOTC
آیت الله حسینی بوشهری:

مردم امنیت ساز هستند/ ساکنینِ کنار پالایشگاه ها باید احساس آرامش کنند

مردم امنیت ساز هستند/ ساکنینِ کنار پالایشگاه ها باید احساس آرامش کنند

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم امنیت ساز هستند و هر چقدر به آن ها خدمات بیشتری ارائه بدهیم آن ها نیز در کنار تاسیسات و پالایشگاه ها می مانند و بهتر از آن ها مراقبت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت پایانه های نفتی ایران ابراز داشت: حضور نیروهای دلسوز در راس دستگاه های مختلف موجب امیدواری به آینده می شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: بین این گزارش و گزارش قبلی تفاوت بسیاری وجود دارد و این موضوع نشان می دهد که هر چه جلوتر می رویم مسائل مختلف رصد و آسیب شناسی شده و خلاها ترمیم می شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در گذشته کارها انجام می شد اما اولویت جاهای دیگری بود، افزود: باید محیط برای افرادی که در آنجا زندگی می کنند، دلنشین بوده و مردم احساس آرامش کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صنعتی بودن جزیره خارگ گفت: مردم در چنین محیطی می بایست تفریحات و امکانات مناسب داشته باشند.

وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد و به مردم خدمات ارائه داد که جامعه تصور نکند فقط از درآمد جزیره خارگ استفاده شده و به سایر مسائل و مشکلات آن اهمیت داده نمی شود.

حسینی بوشهری با بیان این که اگر به جزیره خارگ رسیدگی کنیم، مردم هم دلگرم می شوند، افزود: همین مردم بودند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در بمباران، سختی ها و مشکلات کنار شما بودند.

وی با اشاره به قدرشناسی جامعه ابراز داشت: ممکن است مردم درمورد خدماتی که انجام می دهید سخنی بر زبان نیاروند اما آن ها برای خادمین خود از عمق جان دعا می کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم می دانند چه کسانی کار می کنند، گفت: مردم امنیت ساز هستند و هر چقدر به آن ها خدمات بیشتری ارائه بدهیم آن ها نیز در کنار تاسیسات و پالایشگاه ها می مانند و بهتر از آن ها مراقبت می کنند.

وی در پایان بر رضایت مردم تاکید و تصریح کرد: امیدواریم مردم از کارهایی که برای محیط پیرامون صنعت انجام می دهید احساس آرامش کنند و ما نیز دعا می کنیم در هر سفر و نشست های مشترک شاهد انجامِ کارهای جدید برای مردم باشیم.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست از راه اندازی کارخانه تولید آب پس از ۱۲ سال تعطیلی خبر داد و گفت: قرار است این کارخانه روزی شش هزار متر مکعب آب دریا را تصفیه و وارد مدار کند.

غریبی با اشاره به نگاه ویژه حضرت آیت الله حسینی بوشهری و تاکیدات ایشان به موضوع مسئولیت های اجتماعی صنعت بیان داشت: در حال حاضر جزیره خارگ توسط شرکت پایانه های نفتی ایران هفت هزار متر مکعب آب از خط ورودی دریافت می کند که با در سرویس قرار گرفتن آب های تصفیه شده توسط این کارخانه، کل حجم آب شرب جزیره خارگ حدود دو برابر می شود و این جزیره دارای آب پایدار خواهد شد.

وی با بیان این که از هیات مدیره شرکت ملی نفت مجوز احداث کارخانه یخ و تولید آب بسته بندی در جزیره خارگ را دریافت کردیم، افزود: در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب درمورد مشارکت مردم در تولید، سالنی که قبلا متروکه بود را در اختیار یکی از سرمایه گذاران بومی جزیره خارگ قرار دادیم تا وی کارخانه تولید یخ و آب بسته بندی راه اندازی کند.

غریبی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه برای حدود ۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد، ضمن این که به جای خرید آب از استان های همجوار، آب بسته بندی با قیمت ارزان‌تر از جزیره خارگ تولید می شود.

وی از تلاش برای سامان دهی اشتغال در جزیره خارگ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۵ نفر از نیروهای بومی این جزیره جذب کار شده اند و اجازه ندادیم فرصت های اشتغال در اختیار نیروهای خارج از خارگ قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از برگزاری نمایشگاه دائمی ساخت داخل در جزیره خارگ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۵ هزار قطعه ساخت داخل به نمایش گذاشته می شود.

غریبی با بیان این که چنین نمایشگاه بزرگی برای اولین بار در صنعت نفت برپا می شود، افزود: هم اکنون در حال چینش قطعات برای افتتاح این نمایشگاه هستیم.

(شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳) ۱۸:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید