به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید ابراهیم حسینی گفت: عملیات دریایی به عنوان یکی از ادارات عملیاتی و قسمت های کلیدی است که آمادگی و چابکی و سرعت عملیات آن مستقیما با رضایت مندی مشتریان ارتباط دارد.
رییس پایانه نفتی خارگ افزود: عملیات دریایی از دیرباز وظیفه خطیر پهلودهی و جداسازی نفتکش ها را در اسکله ها و دریا به عهده داشته که این امر به دست کارکنان متخصص و بوسیله شناورها ( یدک کش ها و قایق های عملیاتی) صورت می پذیرد.
سید ابراهیم حسینی ادامه داد: اسکله هاربر عملیات دریایی به عنوان پناهگاه و محل پهلوگیری شناورهایی می باشد که به هنگام نیاز تعمیراتی شناورها و یا جابجایی پرسنل، قطعات و ادوات و ... یدک کش ها به درون حوضچه رفت و آمد دارند.
حسینی تصریح نمود: با تاکید مدیرعامل و به جهت بالابردن توان عملیاتی و همچنین جبران کمبود تعداد پهلوگاه در حوضچه، تصمیم گرفته شد که از امکانات، نیروی انسانی و توانمندی داخلی شرکت، نسبت به ساخت و ترمیم اسکله های پهلودهی شناورها اقدام شود که این مهم با درایت و توانمندی متخصصین عملیات دریایی، اچ اس ای و کالا و با صرف 1000 نفر ساعت کار و صرفه جویی مالی 100 میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.
وی تاکید کرد: با انجام این پروژه، ضمن اینکه توان عملیاتی پهلودهی یدک کش ها در اسکله افزایش پیدا کرد، ترافیک حوضچه نیز به نصف کاهش یافت و از برون سپاری کار به پیمانکار نیز جلوگیری شد.