چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۹
IOTC

مخزن یک میلیون بشکه ای جزیره خارگ پس از تعمیرات اساسی در سرویس قرار گرفت

مخزن یک میلیون بشکه ای جزیره خارگ پس از تعمیرات اساسی در سرویس قرار گرفت

مخزن یک میلیون بشکه ای شماره 37 جزیره خارک, پس از اتمام تعمیرات اساسی در مدار عملیات قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران, امروز با حضور مدیرعامل, مدیران وروئسای ستادی، امام جمعه موقت خارگ و بخشدار خارگ و تعدادی از مسئولین محلی, مخزن یک میلیون بشکه ای شماره  37 جزیره خارک پس از 14 ماه،  تعمیرات اساسی به مدار ذخیره سازی بازگشت.

 برپایه این گزارش , سید پیروز موسوی؛ مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در مراسم افتتاح این مخزن گفت: ظرفیت سازی جدید یک میلیون بشکه ای در خارک، در راستای پایداری تولید نفت در کشور انجام شده است و افزایش ظرفیت ذخیره سازی به عنوان یک  فعالیت  مهم از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران دنبال می شود.

  وی افزود:با توجه به نوسانات بازار بین المللی  نفت,  افزایش  ظرفیت  ذخیره سازی بسیار  اهمیت دارد  و برای رسیدن به ضریب  9/1 مخازن که استاندارد جهانی مخازن است باید  استفاده از سرمایه گذاری  بخش خصوصی  برای پروژه 10 میلیونی گناوه و  4 میلیونی جزیره خارگ با جدیت دنبال شود.

وی  یاد آور شد: اقدامات دانش  محور, و  تلاش جهاد گونه  و ولایت مداری  و اقدامات دانش محور موجب شد که درسال جهاد  اقتصادی  دستاورد های مناسبی به دست بیاید.به نحوی که با تمامی  مشکلات و جو سازی ها یی که دشمنان  قسم خورده این مملکت  داشته اند هنوز  هم ایران به عنوان  دومین تولید کننده نفت در کشورهای عضو اوپک , جایگاه  مناسب و قابل افتخاری  دارد.

موسوی اظهار داشت: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان پشتوانه استراتژیک تامین نفت  و انرژی در فعالیت هایی همچون اکتشاف، حفاری و تولید و به عنوان آخرین حلقه اتصال به صنعت نفت، در تلاش است نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

وی، بهره مندی از ساخت داخل را در شرکت پایانه های نفتی ایران قابل توجه دانست و افزود: سهم ساخت داخل درصنعت نفت  که در اوائل سال جاری حدود 50 درصد بود، هم اکنون به 70 درصد افزایش یافته است که شرکت پایانه های نفتی ایران نیز متاثراز همین شرایط مطلوب نفت, دستاوردقابل توجهی  در  استفاده از سهم داخل داشته است.

موسوی، سال 90 را نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت کشور خواند و گفت: مزین شدن صنعت نفت به قدوم مقام عظمای ولایت و رهبری که در ابتدا و انتهای سال جهاد اقتصادی رخ داد، سال 90 را به سالی فراموش نشدنی برای صنعت نفت تبدیل کرده است به نحوی که در این سال شتاب دهی  پروژه ها و  عملیاتی شدن پروژه هابارویکرد دانش محور وبومی سازی تجهیزات و فناوری ها مدنظر  قرار گرفت .

 مدیر عامل پایانه های نفتی ایران,  تصریح کرد: درسال آینده تعمیرات اساسی اماکن صنعتی و غیر صنعتی, پژوهش و توسعه و آموزش  هدفمند و مدیریت یکپارچه در جهت کاهش هزینه ها و اثر بخشی صنعت نفت در جزیره خارگ و بهبود شرایط کاری کارکنان پیمانکاری در دستور کار قرار دارد.
 

(چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید