به گزارش پایگاه اطلاع شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت: شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی ماموریت گرا، تخصصی، حرفه ای در حوزه های دریافت و ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی که این ها فرایندها هستند و ماموریت شرکت کمک و پشتیبیانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور می باشد.
عباس اسدروز ادامه داد: عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی ها نقش اصلی و تعیین کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور را ایفا میکند که لازمه استمرار این فرآیند مهم ،تعمیرات و بروزرسانی و بهینه سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک کش ها و قایق های می باشد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و رفع موانع و فراهم آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را بوجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریمهای ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای صنعت نفت بدست متخصصین داخلی مرتفع شود.
اسدروز ادامه داد: نقش یدکش های عملیاتی در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها بسیار حائز اهمیت می باشد و ایمنی ترمینال را به شدت بالا میبرد.
وی افزود: اخیراً یکی از یدک کش های ASD شرکت که یکی از یدک کش های بسیار مهم در عملیات های پهلودهی و جداسازی محسوب میشد کارت های الکترونیکی آن که وظیفه سیگنال دادن به نیرو محرکه شناور را داشت از کار افتاد و به همین خاطر یدک کش خارج از سرویس گردید.
اسدروز ادامه داد: اجاره روزانه هر کدام از این یدک کش ها حدود ۵ هزار یورو می باشد و درخواست تامین اینگونه قطعات به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی تقریبا غیرممکن بوده و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می کرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریت عملیات و عملیات دریایی اقدام به عیب یابی و مهندسی معکوس کارت الکترونیکی شناور نمودند.
وی تصریح نمود: آخرین استعلام هایی که گرفته شد هر کارت الکترونیکی شناور در حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار بود و این موفقیت به دست متخصصین داخلی شرکت بدست آمد و با انجام این کار باعث کاهش ریسک عملیاتی و جلوگیری از هزینه های هنگفت تعمیراتی شد