دوره آموزشی و مانور تمرینی LSA در پایانه نفتی خارگ برگزار شد در راستای حفظ آمادگی عملیاتی پرسنل در مواجهه با شرایط اضطرار دریایی ، دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری شناور توسط متخصصین عملیات دریایی و HSE در پایانه نفتی خارگ با موفقیت انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، دوشنبه ( 17 آبان ) دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری و نجات بر روی شناور (LSA) با حضور کارشناسان و روسای عملیات دریایی، ایمنی و پرسنل شاغل در شناورهای ملکی شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه نفتی خارگ برگزار شد. مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ گفت : در راستای ارزیابی و ارتقای سطح آگاهی و لزوم آمادگی پرسنل در مواجهه با شرایط اضطرار دریایی و همچنین اجرای الزامات کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا (SOLAS) دوره آموزشی و مانور تمرینی استفاده از تجهیزات اضطراری و نجات بر روی شناور (LSA) برگزار شد. عباس اسدروز ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث مطروحه درصنعت دریانوردی و فعالیت های مرتبط با دریا و ترمینال بر خورداری از آمادگی و چابکی لازم جهت مدیریت و اجرا در شرایط اضطراری می باشد. مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: انجام مستمر مانورهای دریایی مرتبط با شرایط اضطرار به عنوان پیش نیاز های اصلی به منظور حفظ آمادگی نفرات مرتبط از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اسدروز تصریح کرد : مانورها و آموزش های عملی به دلیل اینکه فرد شرایط واقعی را حس می کند بسیار تاثیر گذار است و اعتماد به نفس فرد را بالا و از دستپاچگی و بی نظمی در شرایط حساس اضطرار جلوگیری می کند و انجام مستمر مانورهای اضطرار ، ضمن اینکه الزامات بین المللی و ملی مرتبط را برآورده می کند باعث ایجاد اعتبار و امتیاز برای شرکت در سطوح ملی و بین المللی و از منظر مشتریان شده و توانایی ها و بروز بودن ترمینال را نشان می دهد. در این مانور جانشین رییس پایانه نفتی خارگ اظهار داشت : در راستای حفظ آمادگی عملیاتی پرسنل دریایی پایانه نفتی خارگ در این مانور پنج عملیات به صورت عملی و تجمیعی با موفقیت انجام شد. عباس غریبی افزود : عملیات تمرینی استفاده از تفنگ نخ پران ( Line throwing Apparatus) که در این تمرین نحوه انتقال طناب در شرایط آب و هوایی نامساعد به شناور ، کشتی یا ایستگاه دیگری انجام شد و همچنین مانور آدم به دریا ( MOB ) که با سقوط فرضی نفر به دریا ، مانور لازم از سوی یدک کش ها برای نجات و انتقال مغروق به شناور با موفقیت کامل صورت پذیرفت و مانور SMOKING SIGNAL &HAND FLARE تمرین مربوطه با نمایش علائم مربوطه و انتقال پیام درخواست کمک انجام گردید و عملیات اطفا حریق با شناور (Fire test operation ) عملیات اطفای حریق فرضی با استفاده از مانیتورهای آتش نشانی یدک کش ها به صورت فواره ای و مه پاش به صورت موفقیت انجام گردید و در پایان آموزش نحوه استفاده از SART که نحوه استفاده از دستگاه فرستنده علائم جستجو و نجات شناورها در زمان غرق شدن یا اضطرار به کلیه نفرات آموزش داده شد. تعداد بازدید : ۱,۰۶۶ (سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰) ۱۶:۰۴ تعداد نمایش: 10 20 50 100 همه موارد شماره صفحه میانگین امتیاز کاربران: 0.0 (0 رای) 12345 امتیاز 12345 برای امتیاز باید عدد وارد کنید ایمیل را وارد کنید ایمیل صحیح نیست ایمیل نمایش داده شود. تعداد کاراکتر باقیمانده: 500 نظر خود را وارد کنید بازخوانی بازخوانی پس از انتشار این نظر، به من اطلاع داده شود. ارسال