چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۵
IOTC
با همکاری شرکت های دانش بنیان ؛

متخصصین فنی پایانه های نفتی ایران انحصارشرکت های آمریکایی و انگلیسی در ساخت تجهیزات را شکستند.

متخصصین فنی پایانه های نفتی ایران انحصارشرکت های آمریکایی و انگلیسی در ساخت تجهیزات را شکستند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از اعلام ساخت تجهیزات حیاتی و کاربردی صنعت نفت کشور توسط متخصصین این شرکت با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت : متخصصین فنی شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه میعانات گازی عسلویه  با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی خود و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت اولین عملگر برقی NQ900  ( معادل IQ35) و  کنترلر دستگاه نمونه گیر خودکار شدند .

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: دستگاه نمونه گیر خودکار برای اندازه گیری  مقدار محصولات ارسالی فازهای پالایشگاهی به کار می رود و نقش اساسی در سنجش کیفیت محموله های ارسالی دارد و عملگر برقی  برای باز و بسته کردن شیرهای صنعتی دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و انحصار ساخت این تجهیزات فقط در اختیار شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی بوده است.  

اسدروز خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت این تجهیزات توسط متخصصین داخلی باعث عدم وابستگی به شرکت های خارجی و جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف خرید دستگاه‌های خارجی شده است.

وی تاکید کرد : ساخت این تجهیزات حیاتی صرفه جویی 80 میلیارد ریالی را برای شرکت در برداشته است.

اکچویتر

 

(سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید