چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۰
IOTC

کارگاه آموزشی بحران بلوغ نوجوانان در جزیره خارگ برگزار شد

کارگاه آموزشی بحران بلوغ نوجوانان در جزیره خارگ برگزار شد

به همت شرکت پایانه های نفتی ایران و اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ ، کارگاه آموزشی بحران بلوغ با حضور والدین دانش آموزان مدرسه مطهری برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، ( چهارشنبه 4 دی ماه ) در نشستی با حضور والدین دانش آموزان مدرسه مطهری، کارگاه بحران بلوغ با حضور دکتر مریم  صف آرا، روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ برگزار گردید.

در این نشست تخصصی که درخصوص بحران بلوغ تشکیل گردید، دکتر صف آرا به اهمیت این دوره از زندگی و نقش آن در سلامت روان و سعادت فرد اشاره کرد و افزود : یکی از موضوعاتی که در مورد بحران بلوغ باید مورد توجه والدین و مربیان مدرسه قرار گیرد ، تغییر تصوری و ذهنی در مورد بلوغ است.
وی افزود: تصویری که بحران بلوغ به اذهان متبادر می کند ، نمائی است سخت ، رنج آور و نا مبارک ... و این در حالی است که اگر به بلوغ به عنوان مبدا و آغازی خجسته برای ورود به بزرگسالی نگریسته شود، تابوی ناهنجار این پدیده سرنوشت ساز شکسته شده و مسیرهای رفتاری -عاطفی هموار و متعالی تری را پیش رو قرار می دهد.

 دکتر مریم صف آرا در ادامه ی بحث تغییر نگرش نسبت به بلوغ افزود که می توان با نماد آفرینی هایی همچون جشن بلوغ ، ورود نوجوان را به آستانه بزرگسالی تبریک گفته و ناهمواری این راه را در بدو ورود ، به معبری آسان مبدل نمود.

دکتر مریم صف آرا همچنین به عوامل اثرگذار و تاثیرپذیر دیگر بر بلوغ اشاره داشته و در پایان به پرسش های حضار در این باب پاسخ داده شد.

صف آرا 2 

صف آرا 1  
صف آرا 5  

صف آرا 4  

صف آرا 3

(پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۸) ۱۷:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید