چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۵
IOTC
برای اولین بار در کشور؛

دوره هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار برگزار شد

دوره هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار برگزار شد

اولین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی‌ها در شرایط اضطرار در کشور توسط شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: حرفه راهنمایی کشتی‌ها از حساس ترین، پیچیده ترین و باارزش‌ترین تخصص‌های صنعت دریانوردی محسوب می‌شود اما با توجه به پیچیدگی این حرفه تخصصی و پیشرفت‌ها و بروزرسانی‌های مستمر آن، گذراندن دوره آموزشی مرتبط و مدرن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عباس اسدروز اضافه کرد: در این راستا حفظ آمادگی راهنمایان در آمادگی و مقابله با موارد و عناوین اضطراری در هدایت و جابجایی کشتی‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: علیرغم اهمیت بسیار موارد اضطراری، موسسات آموزشی و شبیه سازی در سراسر دنیا دوره آموزشی وهدایت و راهنمایی کشتی‌ها را با سیلابس‌های کلی و عمومی برگزار می‌کنند و تاکنون در تدوین و برگزاری دوره‌ای که اختصاصاً با سیلابس های اضطراری باشد اقدام نکرده‌اند.

اسدروز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آموزشی موجود و تاثیرات برگزاری دوره‌های آموزشی در افزایش دانش و مهارت و آمادگی راهنمایان در پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش، متخصصان عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران در یک اقدام کاملاً ابتکاری و خلاقانه اقدام به تدوین و طراحی اولین دوره آموزشی هدایت و راهنمایی کشتی در شرایط اضطرار کردند.

وی اضافه کرد: این دوره با ۱۶ سناریوی طراحی شده خاص با شبیه‌سازی سناریوها برای ترمینال‌های جزیره خارگ، عسلویه و آب‌های آزاد طراحی شده است که باتوجه به سناریوها و سیلابس های خاص تعریف شده در این دوره خاص و ابتکاری، به عنوان اولین دوره مرتبط کاملاً خاص اضطراری در سطح واحدهای دریایی و آموزشی دنیا و عرصه بین الملل محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران بیان کرد: این دوره توسط استاد راهنماهای شرکت پایانه های نفتی ایران، برای راهنمایان واحد عملیات دریایی اجرا و مورد استفاده قرار گرفت.


دوره آموزشی دریایی 3 

دوره آموزشی دریایی 2  

دوره آموزشی دریایی 1
  

دوره آموزشی دریایی 5  

دوره آموزشی دریایی 4 

(سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید