به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، جواد زاهدی افزود: برای انجام تعمیرات اساسی این یدک کش بیش از دو ماه زمان لازم است؛
اما تلاش می کنیم این مدت به نصف کاهش یابد تا عملیات دریایی و پهلودهی نفتکش های پایانه نفتی ماهشهر با وقفه رو به رو نشود.
وی توضیح داد: سه یدک «کش پیلتن»، «روئین تن» و «جاوید» در عملیات پهلودهی کشتی ها در اسکله و جداسازی آنها از اسکله و همراهی نفتکشها در بندر
صادراتی ماهشهر نقشی اساسی دارند.
زاهدی با اشاره به استانداردها و دستورعمل های لازم برای تعمیر و نگهداری شناورهای دریایی تصریح کرد: با توجه به اینکه انجام عملیات دریایی از
حساسیت خاصی برخوردار است، تلاش می کنیم براساس دستور عمل های سازمان بنادر و دریانوردی (هر ٥/٢ سال یک بار، تعمیرات یدک کش ها باید انجام شود) نوسازی و بازسازی ناوگان عملیاتی پایانه های نفتی ایران انجام شود.
وی یادآور شد: پایانه نفتی ماهشهر یکی از مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران، با انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیهای نفتکش و فرآورده
های نفتی در بندر صادراتی ماهشهر، نقش مهمی در تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی دارد.
زاهدی تصریح کرد: هم اکنون با توانمندی کارکنان عملیات دریایی منطقه ماهشهر، عملیات بازسازی و تعمیرات یدک کش های مورد استفاده برای پهلودهی
شناورهای ویژه حمل فرآوردهای نفتی با شتاب بیشتر و براساس اصول فنی و ایمنی انجام می شود.