چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۵
IOTC

افزایش توان صادرات میعانات گازی پارس جنوبی به روزانه ١,٦ میلیون بشکه

افزایش توان صادرات میعانات گازی پارس جنوبی به روزانه ١,٦ میلیون بشکه

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: ظرفیت صادرات میعانات گازی پایانه عسلویه (در سایت ١و ٢) با راه اندازی فاز ١٢ و عملیاتی شدن گوی شناور این فاز به روزانه یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در حاشیه بازدید رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تاسیسات موجود در جزیر خارگ با بیان این که گوی شناور فاز ١٢ پارس جنوبی، سومین گوی شناوری صادراتی پایانه نفتی عسلویه به شمار می رود، گفت: گوی شناور فاز ١٢ از شرکت پیمانکار تحویل گرفته شده و هم اکنون مراحل راه اندازی آن در حال انجام است.

به گفته وی همزمان با راه اندازی بخش های دریا و خشکی فاز ١٢ آمادگی لازم برای صادرات مایعات گازی تولید شده آن ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش، توان صادراتی میعانات گازی در منطقه "پارس یک" میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون بشکه است که با راه اندازی فاز ١٢ میدان مشترک پارس جنوبی و عملیاتی شدن گوی شناور این فاز، پایانه نفتی در منطقه "پارس ٢" نیز فعال شده است و روزانه تا ٦٠٠ هزار بشکه میعانات گازی از این پایانه صادر می شود.

موسوی با اشاره به این که هم اکنون ٩٣ درصد صادرات نفت ایران از جزیره خارگ انجام می شود، گفت: ظرفیت اسمی ذخیره سازی در این پایانه ٢٤ میلیون بشکه نفت است و با راه اندازی چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در دست ساخت، این ظرفیت به ٢٨ میلیون بشکه افزایش می یابد. 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در هزینه های جاری شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: این شرکت در سال گذشته، بدون کاهش هزینه های مربوط به خدمات رفاهی و پرسنلی، موفق به صرفه جویی ١١٠ میلیارد ریالی شد.
 
مهندس رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز پنج شنبه ( 19 دی) در سفر به بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه، از تاسیسات استراتژیک صادرات نفت خام کشور در پایانه نفتی خارگ دیدن کرد.
(یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید