چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۲۱
IOTC

مدیریت دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل یکپارچه می‎شود

مدیریت دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل یکپارچه می‎شود

به منظور مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی صنعت نفت در حوزه ساحل و فراساحل برای نخستین بار در کشور نشست هم اندیشی با حضور فعالان این حوزه در شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایانه های نفتی ایران، نشست هم اندیشی شورای راهبردی نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل صبح امروز (۹ خرداد ۱۳۹۷) با حضور، علیرضا اصل عربی، رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس، ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه ها و جمعی از مدیران فعال در حوزه ساحل و فراساحل در محل ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.
علیرضا اصل عربی، رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی در صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل با بیان اینکه این کنفرانس برای نخستین بار در کشور برگزار می شود گفت: انتظار ما از نخستین کنفرانس ارائه دست آورد نیست بلکه قصد داریم در نخستین دوره مبانی علمی کار تدوین شود و شرکت ها با این مقوله آشنا شوند.
وی حضور همه شرکت های حاضر در حوزه ساحل و فراساحل را در این کنفرانس ضروری دانست و گفت: از ۴ شرکت دولتی درگیر در این حوزه برای حمایت از برگزاری خوب این کنفرانس دعوت شده است و امیدواریم کنفرانس به خوبی با حضور حداکثری برگزار شود.
اصل عربی از تشکیل دبیرخانه دائمی در دانشگاه صنعت نفت برای این کنفراس خبر داد و گفت: این دبیرخانه حداقل به مدت یکسال در دانشگاه فعال خواهد بود و قصد داریم همه موضوعات مرتبط با مدیریت دارایی را در این دانشگاه متمرکز کنیم.
وی محور این کنفرانس را تببین نخبگی و تبدیل آن به خبرگی دانست و گفت: هدف حراست از دارایی ها با دانش و مهارت است.
لزوم بهره گیری از تجارب شرکت های داخلی و بین المللی
ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی نیز در این نشست ضمن اشاره به لزوم برگزاری این کنفرانس گفت: هدف از این کنفرانس تمرکز و یکپارچگی دانش و تجربه در حوزه مدیریت دارایی صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل است.
وی افزود: از شرکت های دارای سابقه کار در حوزه ساحل و فراساحل کشور انتظار داریم برای نتیجه بخشی و بهره وری از این کنفرانس کمال همکاری را داشته باشند.
رحمانی همچنین گفت: برای برگزاری بهتر کنفرانس باید از کشورهایی که سابقه کار در حوزه مدیریت دارایی دارند نیز دعوت به عمل آید تا بتوانیم از تجربیات آن ها بهره ببریم.
یکپارچگی و تمرکز لازمه مدیریت دارایی ها
سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست با اشاره به مشکلاتی که در عدم یکپارچگی اطلاعات وجود دارد گفت: عمده مشکلات در حوزه دارایی های ساحل و فراساحل عدم یکپارچگی اطلاعات است.
وی به وجود حدود  ۱۵ هزار کیلومتر خط لوله زیردریایی در حوزه صنعت نفت ایران اشاره کرد و گفت: تصور کنید اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد، به طور مثال نشت نفت که به دقایق و لحظات برای مدیریت وابسته است، هنوز نمیدانیم چه ارگانی باید مدیریت اتفاق را در این منطقه به عهده گیرد.
موسوی دارایی های فیزیکی را سرمایه های کشور بر شمرد و گفت:‌ نگرانی های بسیاری در حوزه ساحل و فراساحل برای مدیریت دارایی وجود دارد و اینکه از شرکت پایانه های نفتی ایران برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده جای تقدیر و تشکر دارد.
وی استفاده از تجربیات یکدیگر را در مدیریت دارایی مهم ارزیابی کرد و گفت: یکپارچکی در صنعت نفت می تواند به ارتقا مدیریت دارایی بی انجامد.
گفتنی است این کنفراس ۴ و ۵ تیرماه ۱۳۹۷ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.
(چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید