چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۳
IOTC

ایران تخفیفی در قیمت نفت صادراتی به هند نداده است

ایران تخفیفی در قیمت نفت صادراتی به هند نداده است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در باره انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد ایران برای دادن تخفیف در صورت خرید نفت بیشتر از سوی هند، گفت: هیچ گونه تخفیفی در قیمت نفت صادراتی به هند و یا دیگر کشورها نداده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدمحسن قمصری در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: هر یک از قراردادهای صادرات نفت به کشورهای مختلف شرایط ویژه خود را دارد و نمی توان قانون کلی و یکسانی برای همه قراردادهای صادرات نفت در نظر گرفت.

وی درباره انتشار خبری در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر "پیشنهاد ایران به هند برای فروش نفت بدون دریافت هزینه حمل و مشوق‌هایی از جمله دریافت تخفیف در صورت خرید بیشتر" گفت: ممکن است در قراردادهایی که با یک کشور برای صادرات نفت امضا می شود امتیازهایی در نظر گرفته شود ولی در مقابل امتیازهایی نیز به نفع ایران از آن کشور گرفته شده است، ضمن آنکه بر اساس مسایل حقوقی نمی توان جزییات قرارداد صادرات به سایر کشورها را تشریح کرد.

قمصری تاکید کرد: هیچ گونه تخفیفی برای صادرات نفت ایران به هند و دیگر کشورها در نظرگرفته نشده است.

در پی گفت وگوهای اخیر ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران در ژنو، معامله گران نفتی و تحلیلگران پیش بینی می کنند که برای سرعت و حجم نفتی که ایران می تواند به بازار برگرداند، باید تحریم ها برداشته شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، بهبود روابط ایران و آمریکا سبب خواهد شد که عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی حدود ٨٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد که قیمت های نفت را به سمت پایین سوق خواهد داد.

(شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید