چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۹
IOTC

وزیر نفت کویت :بازارهای جهانی نفت به زودی به مرحله ثبات می رسد

وزیر نفت کویت :بازارهای جهانی نفت به زودی به مرحله ثبات می رسد

وزیر نفت کویت ضمن استقبال از دستیابی صادر کنندگان نفت به توافقی بر سر تمدید 9 ماهه توافق نفتی وین از برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران وعصام المرزوی وزیر نفت کویت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد : با تحولات مثبت اخیر در بازارهای جهانی نفت طی ماه ژوئیه سال جاری شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود .
وی افزود: پیش بینی کویت بر آن است که شرایط حاکم بر بازارهای جهانی نفت رو به استقرار است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت .
المرزوق تصریح کرد: شورای نظارت بر توافق نفتی وین، خواستار توافق اعضا بر سر تمدید 9 ماهه توافق قبلی شده بود تا شرایط برای همکاری بیشتر بیش از 6 ماه فراهم شود.
وی تصریح کرد: پایبندی صادرکنندگان نفت به تعهدات خود فراتر از حد انتظار و موفقیت آمیز بوده است و قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های آینده به سمت ثبات بیشتر پیش خواهد رفت.
کویت هم اکنون ریاست کمیته نظارت بر اجرای توافق وین را بر عهده دارد .
المرزوق افزود: کویت به اجرای توافق نفتی وین پایبند است و از برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت حمایت می کند و با کاهش حجم ذخایر در سطح بین المللی، قیمت نیز به شرایط پایدارتر و مناسب تری خواهد رسید.
وزیران نفت 12 کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته در وین گردهم آمدند و در تصمیمی سرنوشت ساز مصوبه سال گذشته خود در کاهش تولید را برای یک دوره 9 ماهه تمدید کردند.
روند رو به کاهش ذخیره سازی های نفت خام انگیزه ای شده تا وزیران انرژی عضو اوپک از جمله عربستان، عراق، الجزایر، کویت و ایران در اظهارنظرهای خود از تمدید این توافق تا ماه مارس سخن بگویند.
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۰۵:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید