چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۳
IOTC
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد

فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی

فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از اولویت‌های مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علی اصغر زارعی پیش از ظهر امروز در آیین معرفی فرمانده پدافند غیرعامل جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ نقش مهم خود را نه تنها در دوران دفاع مقدس که پس از آن و به ویژه در شرایط فعلی به خوبی ایفا کرده است.

وی بیان داشت: وجود صنایع نفت در این جزیره مهم و مردمانی دلیر و سلحشور، همواره از این جزیره یک مکان استراتژیک برای کشور ساخته است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروزه اهمیت نفت در دنیا بر کسی پوشیده نیست و این ماده حیاتی در واقع عنصر مهم اقتصادی و مبادلات تجاری و حتی روابط سیاسی است.

زارعی ادامه داد: جزیره خارگ با وجود 93 درصد صادرات نفت کشور به یکی از مهم‌ترین پایانه‌های نفتی در منطقه تبدیل شده است و کشورهای مختلف نگاه ویژه‌ای به این جزیره دارند.

وی با اشاره به اینکه نفت یکی از مهم‌ترین از عوامل اقتصادی در دنیا بوده است، گفت: این در شرایطی است که بیش از 10 درصد گردش اقتصادی در جهان مربوط به نفت است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توجه به اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی در عرصه بهره‌برداری از نفت برداشته است و سابقه تاریخی کشور در عرصه تحولات نفت نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به بهره‌مندی از این ماده مهم توجه کنیم.

زارعی افزود: همانطور که عنوان شد در دوران هشت سال دفاع مقدس جزیره خارگ نقش مهمی ایفا کرد و برای حفظ دستاوردهای نفت کشور، شهدای بسیاری تقدیم شده و اکنون هم وظیفه داریم برای حفظ این دستاوردها همت داشته و عزم خود را جزم کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها و موضوعات مهم مورد توجه در سازمان پدافند غیرعامل، فعال کردن ستاد پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی نفتی و گازی کشور است تا یک مدیریت واحد در حوزه پدافند غیرعامل در مناطق عملیاتی ایجاد کند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: فرماندهی پدافند غیرعامل جزیره خارگ باید ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه گزارشات خود را به ستاد مرکزی اعلام کند.

(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید