چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۴۷
IOTC
ره آورد هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت (5)

کنترل صادرات نفت با کارت‌های الکترونیکی پایانه های نفتی ایران

مجموعه‌ کارت های الکترونیکی اندازه‌گیری نفت خام در پایانه‌های نفتی کشور که از سوی پژوهشگران داخلی طراحی و ساخته شد در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیر بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام این مطلب افزود: این دستگاه ورودی‌های مختلفی از سنسورهای دما، فشار، چگالی و مترینگ خط انتقال نفت را دریافت کرده و با توجه به مقادیر این پارامترها، مقدار نفت انتقالی را محاسبه و افزون بر نمایش آن با اتصال به سیستم مرکزی، گزارش لحظه‌ ای آن را ثبت می‌کند.
 

دهقان پور تصریح کرد: دستگاه الکترونیکی اندازه‌گیری نفت خام در پایانه‌های نفتی به سفارش شرکت پایانه‌های نفتی طراحی و ساخته شده که پیش از این از شرکت‌های خارجی تامین می‌شد.

وی یادآور شد: این دستگاه هم اکنون به صورت کامل در پایانه خارگ نصب شده و برنامه ریزی لازم برای نصب در سایر پایانه‌های نفتی نیز در حال انجام است.

دهقان پور گفت: تا کنون بیش از ٣٠ دستگاه الکترونیکی اندازه‌گیری نفت خام در پایانه‌های صادراتی نصب و راه‌اندازی شده است تا افزون بر کاستن از وابستگی به شرکت‌های خارجی، توانمندی داخلی را در ساخت تجهیزات الکترونیکی صنعت نفت ارتقا دهد

(چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید