به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، خلبان غلامرضا قاسمی، مدیرعامل و عضو هیت مدیره شرکت هواپیمایی نفت ایران با بیان این که خط هوایی حافظ سرمایه است، اظهار کرد: اولویت پروازهای هواپیمایی نفت ایران به مناطق و جزایر نفتخیز جنوب با سهم ٧٥ درصدی از پروازهای روزانه متعلق به این مناطق است و بقیه در مسیرها و کریدورهای پروازی پرتردد به شهرهای زیارتی و سیاحتی کشور است.
وی، خروج از فرسودگی، کاهش هزینه ها و افزایش عمر ناوگان را به منظور پروازهایی ایمن تر از اهداف مهم توسعه ناوگان هواپیمایی نفت ایران برشمرد و گفت: با ورود هواپیماهای ایرباس ٧٣٧ و ٣٢٠ هریک با ١٥٠ صندلی در مجموع ٤٥٠ صندلی به ناوگان هواپیمایی نفت اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران با اشاره به این که روزانه هشت هواپیما به مناطق و جزایر نفتخیز پرواز می کنند، گفت: مناطقی همچون جزیره سیری، جزیره لاوان، جزیره خارک، منطقه بهرگان، منطقه گچساران، منطقه پارس جنوبی و استان خوزستان از عمده مسیرهای پروازی هواپیماهای نفت ایران هستند.
خلبان قاسمی با بیان این که کل هواپیماهای نفت ملکی است، اظهارکرد: هم اکنون چهار فوکر (١٠٠) با ١٠٠ صندلی و ٥ فوکر (٥٠) با ٥٠ صندلی از جمله هواپیماهای ملکی این شرکت به شمار می آیند.
وی در پاسخ به دلیل وجود هواپیماهای فوکر در ناوگان هواپیمایی نفت ایران را کنترل هواپیما، زمان حرکت و توقف در باند فرودگاههای مختلف کشور بویژه درمناطق جنوب، جزایر کوچک و مناطق عملیاتی نفتخیز جنوب عنوان کرد.
عضو هیت مدیره شرکت هواپیمایی ملی نفت ایران با اشاره به این که پارسال ٨٦٣ هزار مسافر در مسیرهای پروازی از سوی ناوگان هواپیمایی نفت در ٢٢ مسیر جابجا شدند، گفت: آمار جابجایی مسافران نسبت به سال ٩٣ حدود ١٠ درصد افزایش داشته است.
جلوگیری از خروج ارز با تعمیر هواپیماها در داخل کشور
خلبان قاسمی از دریافت گواهینامه تعمیرات هواپیمای فوکر خبر داد و گفت: با پیگیریها و تلاش بسیار در چهار سال گذشته، مجوز و گواهینامه تعمیرات هواپیماهای فوکر را از سازمان هواپیمایی دریافت کردیم که منجر به تعمیرات این هواپیماها در داخل کشور و توانمندی متخصصان داخلی و جلوگیری از خروج ارز شد.
وی با بیان این که تلاشهای خوبی در زمینه توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نفت انجام شده، گفت: شرکتها و کشورهای مختلفی پیشنهادهای مطلوبی را برای تعامل و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نفت ایران در بخش فروش و پشتیبانی ارائه داده اند که هم اکنون در حال مذاکره هستیم.
خلبان قاسمی با اشاره به ساختارهای صنعت هوانوردی در ایران گفت: با فعالیت مراکز آموزشی در سالهای اخیر به پیشرفتهای خوبی دست یافته ایم و صنعت هوانوردی ایران در سالهای اخیر رشد و توسعه یافته است.
وی با بیان این که تبادل اطلاعات و آموزش در این صنعت جایگاه و اهمیت زیادی دارد، گفت: باید به دنبال روزآمد کردن اطلاعات باشیم و برای توسعه صنعت هوانوردی نیازمند همکاری با کشورهای پیشرفته هستیم تا نیروهای متخصصی را در این بخش آموزش دهیم.
این مقام مسئول عمده مسیرهای پروازی هواپیمایی نفت را تهران – اهواز، تهران – خارک، لاوان – خارک، تهران- آغاجاری و تهران-گچساران برشمرد و گفت: امسال سه پرواز جدید خارجی به مقصد نجف، امارات و ارمنستان از اهواز انجام می شود.
وی با بیان این که فرصتهای جدید درصنعت هوانوردی و چرخه پروازی ایران امکان توسعه را فراهم می آورد، افزود: تحقق این هدف نیازمند زیرسازی، ساختهای زیربنایی عمرانی و اقتصادی زیادی است تا بتوانیم به اهداف برنامه ها دست یابیم.