چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴
IOTC
در اولین همایش طنین وحدت بیان شد

پیروز موسوی: جزیره خارگ اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی است

پیروز موسوی: جزیره خارگ اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، جزیره خارگ را اسوه وحدت و برادری شیعه و سنی خواند و افزود: وحدت، برادری و یکپارچگی و مهربانی به عنوان یک سرمایه بزرگ در این جزیره همواره الگوساز بوده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی در اولین همایش «طنین وحدت» ضمن گرامیداشت میلاد سراسر نور و رحمت نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت تصریح کرد: اصل وحدت پایه ایمان، برادری و مهربانی بین مسلمانان با محوریت رسول الله (ص) است و همین اصل مهم عامل پیروزی مسلمانان شیعه و سنی در مقابل دسیسه های دشمنان بوده است که این مهم در جزیره خارگ نماد و اسوه و به صورت یک روند عمیق تاریخی همواره حاکم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای رسالت پیامبر وحدت و همدلی امت اسلام است، افزود: وحدت و همدلی لازمه پیشرفت و تعالی در بین مسلمانان است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر با وحدت و اتحاد گام برداریم.

موسوی با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی پیامبر گرامی اسلام گفت: نسل جوان و به خصوص نوجوانان امروز جامعه ما برای موفقیت در تمامی مراحل باید سجایای اخلاقی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار داده تا در زندگی فردی و اجتماعی خود به سعادت برسند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه امروزه جریان های تکفیری سعی در مخدوش کردن وحدت و همدلی بین برادران و خواهران شیعه و سنی دارند، تاکید کرد: باید با این حرکت شیطانی که با رهبری برخی قدرت های استکباری جهان آغاز شده است و سبب مخدوش کردن چهره پر از رحمتم اسلام می شود، مقابله شود.

موسوی تصریح کرد: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین شیعه و سنی، باید برای حفظ این وحدت تلاش کنیم و ما می بینیم که وجود این وحدت در جای جای نقاط مختلف کشور عامل توسعه و پیشرفت بوده است.

وی اظهار خشنودی کرد: در جزیره خارگ خوشبختانه اصل وحدت، اساس کار و زندگی و تلاش بوده و هست و ما امروز می بینیم که وجود این وحدت عامل توسعه انسانی و اخلاقی و فرهنگ اصیل مهرورزی بوده است.

موسوی در این همایش تصریح کرد: شیعه و سنی باید دو چیز را سرلوحه زندگی خود قرار دهند یکی تقوا و دیگری حفظ وحدت که اگر این دو در جامعه مسلمین نباشد جامعه دچار تزلزل و شکست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به تلاش غرب برای ارائه یک چهره خشن از دین اسلام، تاکید کرد: برای حفظ وحدت و ایجاد یکپارچگی و همدلی و برای نشان دادن چهره رئوف و مهربان دین مبین اسلام باید از طرح مباحث تفرقه انگیز خودداری کنیم.

موسوی افزود: با وجود اختلافات بین مسلمانان در کشورهای دیگر، اما اهل تسنن و اهل تشیع در ایران اسلامی و به ویژه جزیره مقاومت و پایداری خارگ، بدون کوچکترین مشکلی با هم زندگی کرده و زندگی مسالمت آمیزی را در طول تاریخ در کنار هم دارند.

اولین همایش طنین وحدت با همت و مشارکت شرکت پایانه های نفتی ایران و بسیج ناحیه خارگ، در سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و با حضور مقامات محلی و علمای اهل تشیع و تسنن جزیره خارگ برگزار شد. در این مراسم فعالان حوزه وحدت و تقریب دو مذهب شیعه و سنی جزیره خارگ تجلیل شدند.

(سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴) ۱۹:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید