به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ،سید پیروز موسوی با اشاره به آمادگی به منظور صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران با روش کشتی به کشتی "Ship & Ship"، گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت عملیاتی و فنی به منظور انجام عملیات صادرات نفت و میعانات گازی از ظریق کشتی به کشتی در خلیج فارس وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر این که مهم ترین هدف صادرات نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی افزایش سرعت بارگیری محموله های نفتی است، تصریح کرد: بر این اساس در مواقع ضرورت و بر اساس تأیید امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران در زمان لازم شرکت پایانه های نفتی ایران اقدام به عملیات انتقال کشتی به کشتی به مشتریان فرآورده های نفتی یا میعانات گازی می کند.
این مقام مسئول با یادآوری این که هم اکنون توان عملیات دریایی ایران صادرات نفت ایران به 6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، اظهار کرد: بر این اساس ایران به منظور افزایش صادرات نفت خام از طریق پایانه ها در خلیج فارس از تمامی تاکتیک های عملیاتی در دوران پسا تحریم استفاده خواهد کرد.
موسوی با یادآوری این که کاهش زمان بارگیری محموله های نفتی مهم ترین سیاست نفتی ایران در پایانه ها و ترمینال ها در دوران پسا تحریم است، بیان کرد: برای صادرات نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی هم با توجه به این که در پایانه نفتی خارگ به جز نفت خام، امکان ذخیره سازی فرآورده های نفتی یا میعانات گازی وجود ندارد و همچنین آبخور بندر ماهشهر اجازه ورود نفتکش های بزرگ را برای بارگیری فرآورده های نفتی از پالایشگاه آبادان را نمی دهد، کشتی های کوچک به بندر ماهشهر رفته و فرآورده های نفتی و میعانات گازی را از پالایشگاه آبادان به نفتکش های بزرگ مستقر در اطراف جزیره خارگ انتقال می دهند.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که عملیات کشتی به کشتی برای صادرات نفت خام و یا فرآورده های نفتی در پایانه های نفتی ایران با بالاترین استانداردهای جهان انجام می شود، تاکید کرد: این عملیات دریایی به صورت روتین انجام می شود که این کار سرعت بارگیری را برای مشتریان افزایش می دهد.